موردی از تکنیک های حضوری
نوشته شده توسط : worldmarketing

برای فروشندگان، متقاعد کردن مشتریان با استفاده از تکنیک های فروش، قدرت مطلق است.

تکنیک های فروش حضوری می تواند به شرح زیر باشد:

ایجاد رابطه با مشتری. سعی کنید با حرکات چشم و لبخند به مشتری نشان دهید که چقدر برای او ارزش قائل هستید. تماس چشم به چشم نوعی ارتباط ناخودآگاه ایجاد می کند.

از دستت استفاده کن یک تحقیق نشان داد که مخاطبان 34 درصد از پیام را زمانی که گوینده از حرکات نمادین بدن استفاده می کند به خاطر می آورند، در حالی که این میزان زمانی که هیچ حرکات بدن استفاده نمی شود، 5 درصد است.

هنگام صحبت لبخند بزنید. مراقب باشید طوری لبخند نزنید که مشتری فکر کند به او می خندید.

مدیریت اعتراضات حتما به حرف و اعتراض مشتریان گوش دهید.

ایجاد رابطه اعتماد و صمیمیت

تکنیک های بازاریابی حضوری

به یاد داشته باشید که فروشنده ای که شخصاً به سراغ مشتری می رود باید ظاهری آراسته داشته باشد. سعی کنید رسمی به نظر برسید و مراقب خود باشید. اگر به خودتان اهمیت ندهید، مشتری هم قطعاً به شما اهمیت نخواهد داد.

در ملاقات حضوری سعی کنید از عطری خاص و خاطره انگیز استفاده کنید تا مشتری جذب این رایحه شود و همیشه در ذهن او بمانید. این باعث می شود مشتری احساس خوبی داشته باشد.

لحن صدای شما باید صمیمانه باشد. اگر روزی که با مشتری قرار ملاقات دارید، روز شما نیست و اعصابتان به هم ریخته است؟ تحت هیچ شرایطی به این قرار نروید زیرا مشتری به خوبی احساسات شما را درک می کند و این باعث می شود که مشتری احساس کند شما به کار خود علاقه ای ندارید و از روی اجبار با این جلسه موافقت کرده اید. مشتریان باهوش تر از شما هستند.

خود را برای یک جلسه خوب آماده کنید: اطلاعات اولیه شرکت را بدانید. هیچ بهانه ای برای عدم آگاهی از محصولات وجود ندارد. اگر از محصولات خود اطلاعی نداشته باشید، از مشتری چه انتظاری دارید؟ اگر نمی توانید محصول خود را به خوبی در جلسه ارائه دهید و شک دارید، این جلسه را از دست داده اید و ضرر کرده اید.

حتما وب سایت شرکتی را که با آن قرار ملاقات دارید بررسی کنید. مشتریان این شرکت چه کسانی هستند، چه کار می کنند، چه خدمات و محصولاتی دارند، با چه شرکت هایی قرارداد بسته اند؟ این اطلاعات می تواند به شما کمک کند در جلسه حرفه ای تر به نظر برسید و به مشتری بفهمانید که به او اهمیت می دهید.

برای وقت خود و مشتری ارزش قائل باشید.

زبان بدن را فراموش نکنید. از بدن خود برای جلب اعتماد مشتری استفاده کنید. بیاموزید که چه حرکاتی بر مشتری تأثیر می گذارد.

حتما به موقع در محل تعیین شده برای قرار حضور داشته باشید. دلیلی برای بی نظمی شما وجود ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: